Velký kurz paměti: kurz, který vaši paměť posune na úplně novou úroveň 🤩 

Myslíte si, že vaše studijní výsledky vypovídají o tom, jak jste inteligentní?

Myslíte si, že vaše studijní výsledky vypovídají o tom, jak jste inteligentní?

PS: Některé názory studentů si byly hodně podobné, proto zde nejsou vypsány všechny odpovědi.

1) myslím si, že inteligence se nedá „změřit“ studijními úspěchy, znám lidi, co se dokážou naučit X stran textu, ale vůbec tomu nerozumí popřípadě takové, co umí skvěla opisovat a to podle mě potom daný výsledek o inteligenci nevypovídá

2) studijní výsledky rozhodně nevypovídají o inteligenci. Když občas vidím svoje spolužáky, kteri jsou do zivota absolutně nepoužitelní, ale mají dobré známky, jen se mi to potvrzuje.

3) Studijní výsledky nezobrazuji míru inteligence člověka, nýbrž pouze jeho odhodlání…člověk může být inteligentní, ale líný, tak jeho výsledky nebudou optimální, protože u většiny zkoušek (které se v dnešní době, z důvodu času, píši, ale nezkoušejí) chce učitel přesné definice, které, když se i opice naučí, tak má lepší výsledky, nez inteligentní člověk, který nad otazkou přemýšlí, ale napíše jinou, ac správnou, odpověď, než je vyžadována a je automaticky špatně …omlouvám se za překlepy-píšu z mobilu…

4) 90% látky v oboru se naučí i cvičená opice (doslova)… Aplikace znalostí je něco absolutně jiného

5) IQ 164 a studijni vysledek cca 2,3.. Student prav

6) Nemyslím si, že se inteligence rovna vědomostem nebo tomu, jak dopadla má zkouška. s těmito jevy více souvisí pile, odhodlání… myslím si, že jsem inteligentní, a kdyby se mi chtělo, (kdybych o to opravdu stala) me studijní výsledky by mohly byt vynikající…. ale proc se tak zbytecne stresovat…?

7) Dle mě je inteligence o tom, jak člověk umí používat „selský“ rozum a logiku. Ne, kolik je schopen se toho nabiflovat.

8) Známky vypovídají o mé inteligenci? To ne, ale to jak se na základě studia mění můj náhled na svět a jeho problémy, to určitě ano

9) Intelekt se dá měřit těžko, klasické IQ samo o sobě o intelektu nevypovídá, jelikož jedinec je v různých oblastech různě inteligentní. Nelze zde průměrovat.

10) Intelekt slouží pro první 2 zkoušky. U zbytku je to kombinace intelekt + snaha překonat, když něco nejde

11) inteligence = IQ, studijní výsledky = známky

12) Inteligence je to, jak s věcmi, které se naučíme (kdekoli, ne jen ve škole), umíme zacházet. Ale samotné šprtání a následný výsledek zkoušky nic neznamená.

13) Moje studijní výsledky byly vždy trochu nadprůměrné a i IQ mám naměřené ve vyšších hodnotách, ale vypovídá to o tom jak moc jsem inteligentní? je to správný ukazatel? jak se vlastně měří inteligence? Nemluvě o tom, že si vždy přijdu dost nepatřičně, když se mám označovat za nadprůměrnou jenom kvůli známkám a faktickým znalostem.

14) kdybych na tu školu tolik nekašlal tak toho víc vím 😉 … docela na to drbu ale stále to zvládám takže moje inteligence určitě nevypovídá o mém IQ 😀 prostě kdybych se víc učil mám lepší výsledky 😉

15) mám skvělé stud. výsledky, ale s inteligencí to podle mě nesouvisí, spíše se zájmem o obor a díky tomu širokým rozhledem v oboru

16) Mám většinou jedničky, ale o inteligenci to nevypovídá nic, protože je prověřována pouze schopnost mechanického biflování látky.

17) Mé studijné výsledky spíš vypovídají o náchylnosti k prokrastinaci

18) Mé studijní výsledky spíše než o inteligenci vypovídají o tom, jak dobře si dokážu zorganizovat svůj čas, jak zodpovědně ke studiu přistupuji a kolik energie jsem ochotná mu věnovat. Jinými slovy: máte-li dostatečné ambice a vytrvalost, zvládnete vysokou školu, i pokud patříte mezi ty „méně bystré“…

19) moje studijní výsledky vypovídají o tom, kolik látky jsem schopná se naučit zpaměti

20) myslím si, že dokazují, že jsem schopná to zvládnout výborně, spíš mi pomáhají v sebevědomí

21) Ne (moje inteligence nema vliv ma moje vysledky, spatne znamky jsou pripadne z lennosti, nikoliv blbosti)

22) ne, lepší studijní výsledky mají ti, co umí opisovat a není jim to blbé, nejsou ale chytřejší, ani inteligentnější, i když mají pak lepší studijní výsledky a já si svých vážím, protože vím, že jsou zasloužené

23) ne, testy nejsou koncipovany tak, aby testovaly inteligenci, ale schopnost napapouskovat se ucivo

24) Nemyslím si, že moje studijní výsledky vypovídají o mé inteligenci. Při zkoušce hrají roli i jiné faktory než jenom inteligence (nálada, stres, únava apod.)

25) po roce na vysoké mám pocit, že výsledky ukazují, jaké měl daný člověk štěstí

26) podporují mé mínění o sobě samé a dobrý výsledek mne nakopne, takže při dobrých výsledcích se inteligence spíš projeví :))

27) Studijní výsledky jsou kombinace inteligence a vůle. vysoký intelekt je nutná ne však postačující podmínka pro dobré studijní výsledky

28) Studijní výsledky mají s inteligencí pramálo co společného : ) Pokud má člověk skvělou paměť, odpapouškuje vše na jedničku.

29) studium určitě iteligenci zvyšuje, ale o její míře nevypovídá

30) škola je také a to bohužel hodně o štěstí

31) školy by měli už pochopit, že známky nejsou o inteligenci. Já měl u státní zkoušky nejhorší průměr za celé studium, ale zato jsem byl vyznamenán děkanem fakulty za nejkvalitnější bakalářskou práci, ale ti „kvalitní studenti“ ne! jak je to možné??:-)

32) Každá vysoká škola je dělaná pro pruměrně inteligentního studenta. Každý je průměrně inteligentní je schopen VŠ dodělat, jenom na zkoušky někdo potřebuje více a někdo méně času, někdo více pokusů, někdo méně.

33) záležří na předmětu. Každý má nadání na jiné předměty a to že mám z fyziky neustále horší známky neznaměná že jsem méně inteligetntní, ale znamená to že na to prostě nemám buňky..

34) Známky nevypovídají o inteligenci, ale o schopnosti naučit se požadovaný objem učiva takovým způsobem, jakým ho chce zkoušející slyšet.

35) Ne, neodpovídají, odpovídají souhře náhod jež nemohu ovlivnit.

36) Někdy mám pocit, že by prošla i cvičená opice.

37) Spíše ne. Náš obor je založen na memorování velkého množství informací. Ústní zkoušky jsou často neobjektivní, neznám nikoho, kdo by rozlišoval učení „na projití“ a „na jedničku“. Většina lidí, které znám, se učí vždy stejně a známka závisí na vylosované otázce a náladě zkoušejícího.

38) Studijní výsledky často odpovídají spíše náladě učitele, případně štěstí, jestli narazím na férového zkoušejícího nebo někoho, kdo se vozí po studentech. S inteligencí mají tedy výsledky málo společného.

39) O inteligenci člověka nevypovídá to, co se dá naučit nazpaměť. O inteligenci vypovídají tzv. kolokvia, kde se o daném učivu mluví a člověk a může říci i svůj názor. Tehdy, si myslím, o nás vypovídá také naše inteligence.

Zaujaly vás některé odpovědi?

Mě osobně oslovilo mnoho odpovědi a nejvíce odpovědi číslo: 3121339.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  •  
     
  • Kontakt

    Tel. 739 619 543
    vaclavposolda@pametauceni.cz