Velký kurz paměti: kurz, který vaši paměť posune na úplně novou úroveň 🤩 

Vadí Vám učit se věci, o kterých si myslíte, že je v životě nevyužijete?

PS: Některé názory studentů si byly hodně podobné, proto zde nejsou vypsány všechny odpovědi.

1) Co budu v životě potřebovat se většinou dozvím až ve chvíli, kdy to potřebuji. Myslím, že učitelé mají větší přehled o tom, co to je, než já.

2) Vadí mi to, ale tak o tom VŠ je – 99% zbytečných znalostí a zhruba 1% použitelných – a to jsem ještě optimista. Ale tak o tom ta VŠ je. Stačí se podívat na bakalářky a seminární práce – slohy o ničem.

3) I věci, které nevyužiji v praxi mě obohatí. Nemyslím si taky, že v životě využiji znalosti o Pánu prstenů, ale stejně je vím…

4) vadi mi, když musím umět nazpaměť nějakou dlouhou hloupost… občas me zarazi, proc bych se mela učit něco, co bez problémů za pul minuty najdu na internetu, nebo za tři v literatuře, na druhou stranu vím, že když se specializují na určitý obor, chci v tom byt profík (nebo alespoň bych mela byt) a i takovou hloupost bych mela mit pořádně „osahanou“ a něco o ni vědět. … alespoň pod který obor patří. ..

5) 90% vysokých škol je 40let za aktuálním trendem. Titulem ale dokazuješ, že nejsi sračka.

6) beru i samotné učení jako mentální cvičení. Co se naučím, zase zapomenu, ale naučím se učit, vnímat věci. A také si říkám, že když jsem přežila zkouškové, zvládnu už v životě ledacos.

7) Asi jsem nenarazil na něco vyloženě nevyužitelného, resp. například nějaký historickie vědy sice není podstatná pro práci v laboratoři, ale člověk by ty informace měl znát.

8) Člověk nikdy předem netuší, i když se dostane na post v oboru co vždy chtěl (moje situace) tak i tak spoustu věcí musí dohnat.

9) FAST VUT: 80% věci, které nevyužiji v praxi, 20% ano…věnuji se kvalitně jen 20% učiva proto jsem ve svém oboru dobrý, ale jako student stojím prý zanic 😀

10) Je to kvalitní průprava pro práci.

11) Kdybych se chtěl učit to, o čem dopředu znám uplatnění, nikdy bych nešel na vysokou školu. O to lepší je pak zjištění, když to učivo při skutečné práci začne dávat smysl.

12) Myslím, že nemůžeme přesně posoudit, co použijeme a co ne, ale vadí mi, pokud to co se učí je potřebné, ale učí se to špatně, že z toho nic potom jako student nemám a musím se věci učit sama, ikdyž přednáška existuje.

13) některé věci mi přijdou zbytečné, ale člověk nikdy neví, kdy danou znalost využije – takže jsem ráda za každý nový poznatek, i když se může zdát zbytečný

14) Nemyslím, že existuje znalost nebo dovednost, která by se nedala využít.

15) Neučím se nic, co bych v budoucnu nevyužil

16) Nevadí mi, že se učím něco, co úplně nesouvisí s oborem. Vadí mi to, že se někdy stane, že vyučující si myslí, že ta daná látka je životně důležitá a proto bychom tomu měli věnovat co nejvíce.

17) Vždy vše člověk využije, ač se na první pohled tak nemusí zdát. Třeba operace s integrály. V běžném životě je nevyužijete. Rozvíjí však analytické myšlení, které nepřímo ovlivňuje třeba politické názory. Nebo memorování kvanty věcí. Předcházení alzheimera. etc.

18) Snažím se na tom najít něco pozitivního nebo zajímavého, když už ne užitečného.

19) Student nemůže vědět, co bude v životě potřebovat!

20) teď už to neřeším, protože se ukázalo, že někté z těch nepotřebných věcí se najednou moc hodí … ale pořád se toho musím k výkonu své profese učit mnoho sám za běhu

21) to že si myslím, že je nevyužiju jeste neznamená, že je opravdu nevyuziju..

22) Beru to jako výzvu.

23) Vadí mi to, ale chápu, že některé věci člověk nedocení, protože jen rozšiřují myšlení a pomáhají získat nadhled, takže tak se k tomu snažím přistupovat.

24) Vadí mi to, ale vím, že tím zvyšuji svoji inteligenci, takže se je učím i přesto

25) Vadilo by, kdybych věděl, co budu v životě potřebovat.

26) věřím, že vše co se učíme má nějaké opodstatnění do praxe nebo pro pochopení složitějších věcí = neučíme se nic zbytečně navíc

27) Všeobecně si ale myslím, že by vysokoškolsky vzdělaný člověk měl mít rozhled a celkový přehled v daném oboru. A k tomu patří i tzv. v praxi nevyužitelné věci.

28) Když si vezmu zpětně i středoškolské učivo, tak mi i ty nejvíce nepotřebné informace k životu nějak prospěly. Jen mi vadí, když je zkouška z takového předmětu a vyučující z toho dělá, jako by to bylo životně důležité o tom vědět.

29) nemám pocit, že se učím něco nevyužitelného

30) Co se mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš.

31) Nevadí mi to – jak můžeme o nějaké věci s jistotou říci, že ji v budoucnu nevyužiju? To bych se taky nemusel učit nic…

32) Snažím se to brát jako cestu k tomu co využiju.

33) Už od střední školy, musí být filtr, aby se zjistilo, kdo na studium má a kdo ne, alespoň na VŠ má podle mého názoru zkoušet, jaké množství informací je člověk schopen se naučit.

34) Podle mého bychom se měli učit jak si informace najít.

35) Vzhledem k tomu, že studuji práva, mám za to, že téměř veškeré učivo, které se student naučí, může v jistých chvílích v životě zúročit. Z tohoto důvodu nepovažuji žádné učivo za látku, která by se nedala využít.

Zaujaly vás některé odpovědi?

Mě osobně oslovilo mnoho odpovědi a nejvíce odpovědi číslo: 182234

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  •  
     
  • Kontakt

    Tel. 739 619 543
    vaclavposolda@pametauceni.cz